lunes, 23 de enero de 2012

Conferència Cati Salas.

Cati Salas és la Cap d’Estudis de l’escola de nova creació a Palma, Marina Llucmajor.

L’escola utilitza una metodologia basada en els ambients.
Té 2 nens autistes i un nen amb dificultats de visió.

Aspectes clau de la conferència.  Com funciona un dia a l’aula?
L’educació ha d’oferir oportunitats per a tots.
Hem de fomentar el concepte de normalització (Tothom és normal) Ho hem de fer tot natural.
El projecte educatiu es fa a partir del currículum, encara que hi ha una certa flexibilitat.
S’han de respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Escola ha de ser comú per tothom.
L’equip de mestres té una cohesió total.
Es planifiquen les aules d’una forma flexible.
Els mestres de suport són per a tota l’aula.
Aspectes importants sobre l’organització.
Els nens autistes hi són dintre l’aula (separats, un en cada aula de 3 anys)
Hi ha 2 mestres per aula (PT, ATE, tutor/a) la seguretat és clau.
És important el treball d’hàbits. (important per la resta d’aprenentatges, els dona seguretat)
També és molt important donar seguretat per tranquil·litzar els infants.
Hi ha poques normes però són clares.
Es treballen molt els contes i el cant.
Com és un dia a l’aula?
L’entrada: rutines del bon dia, contar la gent, rutines per començar, tranquil·litat...
Assemblea
Experimentació: les activitats són les mateixes, els objectius depenen del nivell del nen.
Psicomotricitat: Treuen tota la part emocional. És el moment en que els nens autistes es relacionen més amb els demès.
Música: on aprenen a expressar-se mitjançant la música el ball, el cant, el ritme...
Anglès: un dia a la setmana es fa en angles les rutines, un altre dia es fa l’assignatura d’angles.
Berenar: es treballa com un moment educatiu.
Joc / ambient educatiu: hi ha un mestre per ambient educatiu. En aquests ambients es consoliden aprenentatges. Hi ha experimentació. Es treballa amb material real (no joguines o simulacions)
Sortida: es fa una estona de descans, una recapitulació de la jornada y finalitza el dia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario