Com hauria de ser l’escola dels nostres
dies per a donar resposta a les necessitats emocionals dels infants:
1.
Filosofia.
L’escola del nostres dies hauria de ser una
aglutinadora de tots els agents interessants en el desenvolupament de l’infant.
Pares, educadors i infants treballant junts per un objectiu comú, el desenvolupament socio-emocional, cognitiu
i intel·lectual tant de l’infant com de la resta d’actors, creant vincles i relacions entre tots en un
clima de confiança i benestar.
L’escola actual hauria de preparar als infants
per a nous reptes, noves situacions
que no ens avien trobat mai abans de forma tan gran i evident, com la
multiculturalitat, la gestió d'immenses quantitats d’informació ja elaborada, noves
estructures familiars, noves formes de treball...
El respecte pel dret del nen d’aprendre ha de estar per sobre de la
mera adquisició de resultats bruts, sense raonar... Com va dir Albert Einstein,
“Es un miracle que la imaginació hagi sobreviscut a l'educació reglada”, per
tant crec que la nova escola ha de ser creadora
de curiositat, ja que és el motor de tot coneixement. Si la tenim, tot el
demés ve rodat. “No tinc talents especials, però sí soc profundament curiós”. Albert
Eintein.
2.
Objectius.
L’escola actual ha de donar resposta apropiades i
equilibrades a totes les situacions anteriors creant contextos d’aprenentatge
que facin experimentar i interioritzar
a l’infant totes elles. Aquest hauria de ser un objectiu fonamental en
la nova escola. “L’única font del
coneixement és l’experiència” A. Einstein.
Hauria de ser un lloc per potenciar les habilitats,
despertar la curiositat, crear hàbits saludables,... a més de preparat per a la
nova societat als que ja són de ple dret part d’ella.
3.
Models i motivació
El nou model educatiu ha d’estar centrat en el desenvolupament
global de l’infant, creant una educació social, emocional, cognitiva.... centrada més en la persona i les seves necessitats i no tan sol en la capacitat académica. La
motivació d’aquesta nova educació són l’assoliment dels nous reptes que tenim
en la nostra societat. Les noves formes de treball col·laboratiu, la gestió de
la informació a l’abast de tothom, noves relacions inter-culturals, més mobilitat,
mes... Tots aquest canvis requereixen un nou model educatiu basat més en les
capacitats de resoldre problemes que en la mera adquisició de coneixements. Una nova escola que faci capaços als nens de prendre el seu propi cami.
A continuació hi ha un vincle sobre educació en el programa Redes... (quin gran programa!)
http://www.rtve.es/television/20110304/redes-sistema-educativo-anacronico/413516.shtml
A continuació hi ha un vincle sobre educació en el programa Redes... (quin gran programa!)
http://www.rtve.es/television/20110304/redes-sistema-educativo-anacronico/413516.shtml
No hay comentarios:
Publicar un comentario