viernes, 22 de junio de 2012

Reflexió sobre l'assignatura




Reflexions

 
Si digués que en la majoria de les assignatures hem de mirar l'hora per recordar al professor que tenim dret a un temps de descans al finalitzar la classe i que en aquesta, en alguna ocasió, hem tingut que mirar l'hora per adonar-nos que ens havíem passat de temps, no més faria referència a una part de les gratificants vivències que he tingut en aquesta assignatura.
Però ens hem de centrar en el temari. Encara que part d’aquest ja ho havíem donat abans, tot ell ha cobrat una nova dimensió, la dimensió de la realitat, de l'aplicació a contextos reals, la dimensió de la importància pràctica de treballar els conceptes. Això ha passat amb les emocions, amb la resiliència, amb el vincle afectiu, les entrevistes amb els familiars...

El format debat que hem tingut a moltes classes ens ha fet exterioritzar els sentiments que portem i hem pogut crear un vincle amb allò que estudiem. Lluny de no més memoritzar conceptes, els hem après. Els hem donat forma real a més de consistència teòrica.

La carrega de treball, trobo que ha estat correcta, necessària en tot cas per reafirmar idees i conceptes que, si no més treballéssim a classe, s’oblidarien.

A més, la coherència ha estat altra constant en tota l’assignatura. És molt difícil que les accions segueixin el mateix camí que el discurs, i aquest aspecte ha estat perfectament aconseguit pel professor.
Per altra banda, el format bloc per exposar les feines no m’acaba d’agradar. El visionat és incòmode al tenir que veure les accions al revés de com las veuries si comencessis a llegir un llibre. Es a dir, es veu l’entrada final en primer lloc i has d’anar enrere. La diferenciació de les assignatures també és lletja, el contingut és públic i qualsevol pot visionar el contingut... és difícil parlar de sentiments quant saps que molta gent pot veure el contingut del bloc. En tot cas preferiria altre sistema més organitzat i discret.

Per fitalitzar, parlaré breument sobre el meu comportament. He de dir que penso que he obrat en conseqüència al que se m'ha demanat, és a dir, he intentat participar als debats (a vegades he arriscat molt, i a vegades he fet d'advocat del diable) plantejant problemes i dubtes concrets. També he procurat no filosofar massa i anar a fer comentaris que aportessin interés al debat. 

La presencia a les classes ha estat alta crec, en tot cas ha estat tot lo alta que he pogut tenint en conte que  he de compaginar les classes amb una feina amb torns rotatius i 4 assignatures més.  
Bé, fins aquí hem arribat, i com no m’agraden els acomiadaments, no m'acomiadaré!

1 comentario: