Com aspectes interessants que cal comentar i dels que per diversos motius
ja tenia coneixements, puc destacar que les primeres reaccions a les nostres
intervencions són actes reflexos. Molts pares veuen una reacció directa i
conscient entre les seves intervencions a l’infant i la reacció d’aquest, però
en els primers moments, aquestes expressions són no més moviments reflexos que
fa l’infant sobre el seu entorn pròxim. Això no li treu importància. Sense
aquest reflexos no podríem evolucionar. No més que no hi ha la personalització
que moltes vegades creiem veure.
Altre punt a destacar en el vídeo es la corroboració que les emocions
bàsiques es mostren des de ben començament. Ens ajuden a comunicar necessitats,
voluntats, etc. i supleixen amb bastant d’èxit un llenguatge parlat que vindrà
mol més tard.
Com va investigar Bowly, les primeres intervencions amb algú que l’estimi
són importantíssimes per l’infant i el seu desenvolupament emocional . El nen
agafa referències, té un feedback amb el seu entorn, experimenta sensacions...
el primers actes reflexos que semblen tenir intencionalitat i que creen un
vincle emocional amb l’adult deixaran pas a gestos amb intencionalitat com per
exemple el somriure social on el nen vol respondre i promoure aquest vincle. L’infant
té poques eines per expressar les emocions, per tant ha d’utilitzar molts matisos
dintre d’aquestes. s’ajuda de diferents tipus de plors, somriures, moviments...
tots ells semblen iguals per una mirada inexperta, però amaguen diferents
intencions pel que està acostumat a veure’ls o escoltar-los.
Un altre aspecte que no hem d’oblidar és com les emocions tenen relació amb
la novetat i allò desconegut des de el començament, quan el noi surt al món.
Dintre de la seguretat en la panxa de la mare hi ha sensacions... però no sabem
si hi ha emocions. Però si que sabem que les emocions hi són quan el nen surt i
s’enfronta amb tota una serie de noves vivències.
Fer finalitzar, no més recordar el que és molt evident per molta gent, i és
que el nostre caràcter determina molts dels nostres comportaments.
Altres aspectes hi eren desconeguts per a mi, com és que sembla que les
emocions es matisen durant tota la vida. Qualsevol situació que afrontem amb
una emoció determinada tindrà un resultat que ens ocasionarà un aprenentatge, i
això pot durar tota la vida. La nostra societat limita molt aquesta possibilitat,
ja que no convida a mostrar ni utilitzar les emocions, a vegades està molt mal
vist. Però aquesta visió de evolució de les emocions pot obrir esperances per a
molta gent.
Per altra banda, aprenem a veure les emocions en els demés, no és un
coneixement innat, per tant, la nostra expressió davant l’infant pot determinar
la seva resposta en altres aspectes.
El vídeo ens mostra també com anem creant mecanismes i estratègies per
sentir el control en situacions que no podem controlar i aliviar les nostres
frustracions.
Les emocions morals apareixen molt més tard i estan relacionades al
coneixent de si mateix i de la consciencia del propi comportament.
aspectes susceptibles de debat.
Es poden educar les emocions?
Les emocions tenen que veure amb el canvi ?
Quina fiabilitat tenen els experiments mostrats?
Quina fiabilitat tenen els experiments mostrats?
funció de les emocions morals
Encara que no queda clar en el vídeo, crec que la funció de les emocions
morals és mostrar als demés la nostra actitud davant les nostres pròpies
accions. És la reacció de la nostra pròpia actitud i ens serveis per regular
els nostres comportaments davant els demés per poder conviure en societat
Reflexió global del vídeo.
L’esser humà és molt complex ja des de el seu naixement. Des de el
principi ja és un esser amb emocions, que necessita comunicar-se i expressar-se. No té encara els mecanismes necessaris per
fer-se entendre, però va creant ràpidament els elements necessaris per
interaccionar amb l’entorn i fer que els demés s’interessin per ell. Aquest vídeo
en s mostra la nostra evolució durant els primers anys de vida i ho fa d’una
forma científica i raonada. Ens mostra la importància de les emocions, el seu
paper en la vida diària de l’infant i les repercussions que tenen aquestes en
els demés.
No hay comentarios:
Publicar un comentario